Alle Groepslessen

BBB

De BBB-les bestaat uit een warming up, een low impact choreografie (dat wil zeggen: zonder springen) en spierversterkende oefeningen voor de buik, benen en billen. Een prima les voor beginners en vrouwen die de ‘BBB-zone’ willen aanpakken.
  • Buik, billen & benen trainen
  • Leuke muziek
  • Conditie verbeteren

Bodyshape

De bodyshapeles bestaat uit een warming up, een low impact choreografie (dat wil zeggen: zonder springen) en spierversterkende oefeningen. Je traint het gehele lichaam. Een prima les voor beginners en vrouwen die helemaal ‘in shape’ willen komen of blijven.

  • Spierversterkend
  • Hele lichaam trainen
  • In shape komen

BootyFit

Tijdens deze workout werk je aan de billen en benen met een speciale bootyband van Carlos Lens. De door Carlos Lens ontwikkelde bootyband voelt super zacht aan en is lekker breed. Daardoor snijdt hij niet in je benen en krult hij niet op. Met antislip cirkels blijft de band bovendien stevig op zijn plek zitten. Deze workout duurt maar 30 minuten

  • Billen training
  • Leuke muziek
  • maar 30 min lang

BRN

Deze ultieme workout is voor de Body u Really Need. Een toegankelijke, effectieve en vooral motiverende groepsles waarbij je werkt aan alle facetten voor een fit, sterk en mooi lichaam. De workout waarmee je optimaal calorieën verbrandt en je hele lichaam in shape brengt! Cardio, spierverstevigende oefeningen én coretraining in één.

Een workout duurt 45 minuten en bestaat uit:

  • warming-up
  • cardio voor het trainen van je hart- en longconditie
  • core-training om je natuurlijke korset van buik-, rug- en heupspieren te versterken
  • spierversterkende oefeningen voor je benen, billen en bovenlichaam
  • cooling-down met stretchoefeningen
  • Optimaal calorieën verbranden
  • Je core strak en sterk maken
  • Billen, buik en benen shapen

Buikspierkwartier

Ben je lekker bezig met krachttraining op de fitness apparaten of je conditie aan het verbeteren op de hardloopband? Dan kan je nu lekker tussendoor ook mee doen met het buikspierkwartier.

Het duurt maar 15 minuten waarbij je door het uitoefenen van verschillende buikspieroefeningen je hele buik traint en sterker zal maken.

  • Buikspieren trainen
  • Kort en krachtig
  • Sterkere core

Clubjoy Battle

Deze effectieve les is geïnspireerd op bewegingen uit de Thai Chi, karate, boksen en vechtsporten uit het verre Oosten. Dynamische stoot- en trap-technieken afgewisseld met rustige bewegingen en ontspanningsoefeningen. Een aanrader voor iedereen die wil werken aan conditie, vetverbranding, coördinatie, rust en evenwicht.
  • Conditie trainen
  • Vetverbranding
  • Plezier met vechtoefeningen

Clubjoy Power

Clubjoy power is een les die bestaat uit spierversterkende oefeningen met behulp van barbells (stangen met gewichten eraan). Op ieder muzieknummer wordt een andere spiergroep aangepakt en binnen een uur heb je je hele lichaam getraind! De les is geschikt voor beginners en gevorderden.
  • Trainen met gewichten
  • Alle spiergroepen trainen
  • Hard werken

Do-in yoga

Vrij te vertalen als; ‘stroming van energie’. Do-in wordt ook wel acu-yoga of meridiaan-yoga genoemd. Het is een bewegingsvorm gericht op het in balans brengen van de energie in de meridianen ook wel energiebanen genoemd. Door lichaamsoefeningen aan meridianen te koppelen, zoals Do-in doet, maak je verbinding tussen beweging en de eeuwenoude wijsheid uit de oosterse geneeswijzen. Met strekkingen, massages en ademoefeningen wek je energie op en breng je balans tussen de natuurkrachten yin en yang. Eventuele blokkades verminderen of verdwijnen wat je kan ervaren als hernieuwde flexibiliteit en kracht. Do-in is een van oorsprong uit China afkomstige (zelf)therapie (ca. 500 v. Chr.) en werd Tao Yin genoemd. De bewegingsleer bestaat uit traditionele oefeningen afkomstig uit het Boeddhisme, Shintoïsme en Taoïsme..
  • Lichaam en geest in balans
  • Ontwikkeling en flexibiliteit
  • Meridianen

Fatburner

De fatburner les bestaat uit een warming up, een high impact choreografie en spierversterkende oefeningen. Je traint het gehele lichaam en conditie en kracht worden hierbij in een snel tempo afgewisseld. Er worden altijd opties gegeven dus deze les is ook geschikt voor beginners, maar de gevorderde sporter kan zijn zondagochtend lekker intens beginnen tijdens deze les.
  • Spierversterkend en conditioneel
  • High impact
  • Hele lichaam trainen

Fitness

In de fitnessruimte kun je terecht voor cardio, fitness en krachttraining.

Vrouwfit heeft een groot assortiment van verschillende krachtapparatuur, cardio apparatuur en losse gewichten om je eigen lichaam volledig te trainen. Voor iedere spiergroep hebben wij wel wat. Verder staat er altijd leuke muziek aan waar jij je eigen workout op kan doen. Als je vragen hebt over hoe iets werkt vraag dit dan gerust aan de Vrouwfit medewerkers. Zij kunnen je altijd met van alles helpen. 

Ook is het mogelijk om je eigen trainingsschema op papier te krijgen die een van de Vrouwfit medewerkers samen met jou opstelt. Dit is helemaal gratis. Als je hier interesse in hebt, maak dan wel eerst een afspraak aan de bar. 

  • Cardio
  • Kracht
  • Hele lichaam trainen

Fitplus

Een ideale les voor wat meer op leeftijd of nog niet fitte mensen. Deze les is geschikt voor iedereen die onze andere lessen te zwaar of te inspannend vindt. In deze les wordt op verantwoorde wijze en op een niet te hoog tempo gewerkt aan spierversterking, conditie en souplesse. Deze les is geschikt voor ouderen of mensen die nog nooit/nauwelijks gesport hebben.
  • Ouderen en beginners
  • Spierversterkend
  • Rustig tempo

HIIT

High-intensity interval training (HIIT) is een vorm van intervaltraining, een cardiovasculaire trainingsstrategie die korte perioden van intense aerobic oefening combineert met minder intense herstelperioden , tot het te uitgeput is om verder te gaan. Deze intensieve trainingen duren meestal rond de 30 minuten.

HIIT-trainingen bieden een verbeterde atletische capaciteit en conditie. HIIT zorgt voor een aanzienlijke afname van de vetmassa van het hele lichaam veroorzaakten.

Bij deze les ga je dus in een kleine groep 30 minuten lang het hele lichaam trainen. Je werkt aan conditie, kracht en (spier)uithoudingsvermogen.

  • Conditie
  • Kracht
  • Spieruithoudingsvermogen

Party spinning

Tijdens deze les maken we er een feestje van!

We spinnen op 60’s, 70’s, 80’s en 90’s muziek.
Soms zit er ook een thema gebonden aan de spinning les. Bijvoorbeeld Madonna of Whithey Houston spinning workout.

Kortom; echt een feestje tijdens de spinning!

  • Leuke muziek
  • Gezellige workout
  • Conditie

Pilates

Pilates is een les zonder danspasjes, maar vol met oefeningen. Alle Pilates oefeningen starten vanuit het opbouwen van kracht van je ‘powerhouse’ of centrum, dit is de buik, het bekken en de lage rug. De spieren die het dichtst bij het skelet liggen worden getraind. Zo ontwikkel je een soepele houding en verbeter je je balans. Het verschil is te merken in je dagelijkse leven: je wordt energieker en voelt je stukken beter!

Pilates is geschikt voor beginners en gevorderden. Je stapt zó in.

Goed tegen rugklachten

Vooral mensen met rugklachten kunnen zich goed ontwikkelen in deze les. Je doet veel oefeningen die je wervelkolom versterken en soepeler maken. Na een aantal lessen geven de meeste cursisten aan dat hun rugklachten aanzienlijk vermindert zijn!

  • Verbeter je lichaamshouding
  • Train je buik-, rug- en bekkenspieren
  • Voel je goed!

Senioren fit

Seniorenfit is een gezellige, low impact les speciaal voor de 55 plussers. Je begint met 15 minuten opwarmen op een cardioapparaat zoals de fiets, loopband, crosstrainer of roeimachine. Erna 15 minuten in groepsverband spierversterkende oefeningen uitvoeren onder begeleiding van een van onze professionals. Dit doen we staand omdat zitten of liggen met daarna weer opstaan vaak vanaf 55+ wat lastiger gaat. Elke week verschillende oefeningen met een elastiek, gewichtjes, xco’s of een step. We trainen kracht en balans op een rustig tempo.
  • Rustig
  • Balans
  • Gezellige groep

Spinning

Spinning is een effectief fietsprogramma op muziek. Als je aan je conditie wil werken, is spinning een goede methode om snel vooruitgang te boeken. Tijdens dit uur fietsen ga je mee in het ritme van de muziek om ongemerkt enorm veel calorieën te verbranden. Je werkt tijdens deze les aan je conditie en kracht in de benen.

Deze les is voor zowel de beginnende als de gevorderde sporter een uitdaging.

  • Zeer intensieve work-out
  • Vet verbranden
  • Spieren versterken

Steps

Bij een step les wordt gebruik gemaakt van een step. Dit is een in de hoogte verstelbaar bankje waar je, op de maat van de muziek, verschillende oefeningen op uitvoert. Op het ritme van de muziek stap je het bankje op en af, of spring je er zelfs overheen. 

Je kan in de les je eigen niveau bepalen waardoor de les goed toegankelijk is voor zowel beginnende sporters al ervaren. 

  • Goed voor hart en longen
  • Calorie verbranding
  • Verbeteren van coördinatie en balans

Yin yoga

Bij yin yoga oefeningen blijf je een aantal minuten in een bepaalde houding met een aandachtsgebied. hiervoor worden er bepaalde spiergroepen gebruikt. het laat je lichaam op bepaalde momenten goed aanspannen en erna goed ontspannen.  deze les is voor beginners en gevorderden.
  • Flexibel
  • Rustgevend
  • Statische houdingen

Yoga

Yoga is de laatste jaren een fenomeen geworden. En dat is niet voor niets. Met yoga leer je je geest, gevoel en lichaam te beheersen.

Bij deze vorm van yoga volgen verschillende houdingen elkaar in een rustig tempo op. Ademhaling en ontspanning zijn de belangrijkste elementen in deze les. Verbeter tijdens deze les je coördinatie, flexibiliteit en kracht.

Door yoga te doen voel je je niet alleen sterker en energieker, maar kunt je ook overdag beter focussen en ‘s nachts beter slapen. Yoga is in feite een vorm van meditatie, waarbij de houdingen en de concentratie op de ademhaling het lichaam leren te ontspannen. Het resultaat is sterker fysiek en een ontspannen geest.

  • Balans
  • Stress verminderen
  • Spierversterking en houding

Yoga easy

Yoga easy  is een rustige yoga stijl. Het is afgeleid van  de Ashtanga yogavorm. Je neemt op een rustige manier yoga houdingen aan waarbij je je bezig houd met je ademhaling en ontspanning. De les is rustig en zacht dus goed voor beginners maar ook voor gevorderden.
  • Zachtheid in beweging
  • Rustig
  • Ontspannend

Yoga-pilates

Yoga-pilates les met een combinatie van  yoga en pilates oefeningen. Waarbij je flexibiliteit en kracht opbouwt en je een gevoel krijgt van rust en kalmte. Gecontroleerde ademhaling, concentratie en een zorgvuldig gestructureerde series van stretches, bewegingen en houdingen op muziek creëren een holistische workout die het lichaam in een toestand van harmonie en balans brengt.
  • Flexibiliteit
  • Balans en rust
  • Kracht opbouwen

Zumba

De naam Zumba komt uit Colombia, waar het zoveel betekent als snel bewegen en lol hebben. Zumba is een fitnessprogramma geïnspireerd op Latijns-Amerikaanse dansen, zoals salsa, merengue en reggaeton. Het is makkelijk te volgen, dus geen moeilijke choreografie en je hoeft niets te onthouden. Heerlijke muziek, en simpele pasjes zorgen ervoor dat het uur voorbij vliegt!

Zumba is geschikt voor beginners en gevorderden.

  • Lekker bewegen op muziek
  • Conditie verbeteren
  • Spieren versterken

Zwanger & Shape

Tijdens deze les bieden we onder professionele begeleiding verantwoorde oefening om in shape te blijven tijdens je zwangerschap. Omdat dit een doorlopende les is, kun je deze perfect combineren met of voorafgaand op de zwangerschapsyoga.

Tijdens de les word er gebruik gemaakt van onze fitnessballen, de  fitnessruimte, apparaten en losse oefeningen.

  • Kosten leden: zit inbegrepen in het abonnement
  • Kosten niet leden: 10 rittenkaart voor maar €79,95
  • Lekker bewegen op muziek
  • Conditie verbeteren
  • Spieren versterken
Ga naar het lesrooster!