Onze groepslessen

Vrouwfit geeft ongeveer 20 verschillende soorten groepslessen, gegeven door gediplomeerde, ervaren, instructrices. Voor iedereen is er wel wat. 30 minuten lessen en 60 minuten lessen. Van rustige lessen zoals yoga en pilates, conditionele lessen zoals BRN en spinning, plezierige danslessen zoals zumba en dance mix en spierversterkende lessen zoals ClubJoy Power en Bodyshape. Kortom als je bij Vrouwfit sport zal er altijd wel een groepsles op het rooster staan die past bij jou!

Als lid van Vrouwfit heb je toegang tot onze beide locaties in Leiden. De lesroosters zijn verschillend aan elkaar, zodat je altijd kan kiezen naar welke locatie je wilt.

BBB

Deze les is voor de dames die hun BBB-zone willen aanpakken: buik, billen en benen. De aerobicsles start met een low impact choreografie als warming-up. Ook wordt hiermee het vetverbrandingsproces in gang gezet. Vervolgens doe je verschillende oefeningen om je BBB-zone te trainen. De oefeningen worden uitgevoerd met behulp van onder meer gewichten, elastieken en andere fitnessattributen. Deze les is prima voor beginners.

Bodyshape

Deze groepsles is bedoeld voor de dames die hun volledige lichaam willen trainen, maar hierbij geen zware gewichten willen gebruiken. De aerobicsles start met een low impact choreografie. Vervolgd door spierversterkende oefeningen die goed zijn voor je hele lichaam. De oefeningen worden uitgevoerd met behulp van onder meer gewichten, elastieken en andere fitnessattributen. Deze les is prima voor beginners.

Bootyfit

Dit is dé groepsles die je moet volgen als je graag je billen traint. Bij deze groepsles train je namelijk alleen je billen en benen. Doordat deze les maar op een klein gedeelte van je lichaam focust, duurt deze groepsles dan ook maar 30 minuten. De les zit vol met spierversterkende oefeningen voor je billen en benen en bevat dus geen moeilijke choreografie. De oefeningen worden vooral uitgevoerd met de een weerstandsband. Deze les is prima voor beginners.

Bootyfit-HIIT

Deze les is voor dames die de bootyfit nog niet zwaar genoeg vinden. Deze les bestaat namelijk uit twee 30 minuten lessen. De eerste helft van les is een bootyfit en de tweede helft is een HIIT. Bij bootyfit doe je spierversterkende oefeningen voor billen en benen. En bij HIIT doe je een intervaltraining. Je doet verschillende intense aerobic oefening met een korte herstelperioden, perfect voor het trainen van je conditie. Deze les is prima voor beginners.
Deze les is gemaakt voor the Body u Really Need. Een geweldige shape les met Cardio, spier verstevigende oefeningen en coretraining. Tijdens de les gebruik je de XCO-trainer®. Dit zijn twee aluminium buisjes gevuld met grit, die ervoor zorgen dat je tijdens de work-out aanzienlijk meer calorieën verbrandt. Deze les is prima voor beginners.
Deze les is voor als je op zoek bent naar vechtsport technieken en wil werken aan fysieke en mentale fitheid. Je leert verschillende trappen en arm technieken. Dit in combinatie met een choreografie op de muziek: een stevig ritme wordt afgewisseld met rustige klanken. Zo werk je aan conditie, vetverbranding en coördinatie. Deze les is prima voor beginners.
Dit is een groepsles voor de dames die met gewichten willen trainen. Deze groepsles bestaat uit spierversterkende oefeningen met behulp van een aerobic barbell (een korte halterstang met gewichten). Op ieder muzieknummer wordt een andere spiergroep aangepakt en binnen een uur heb je je hele lichaam getraind!

Dance Mix

Deze les is speciaal voor dames die houden van dansen. Er komen verschillende muziek- en dansstijlen aanbod. Zodra de muziek aangaat, gaan jouw voeten van de vloer en je armen de lucht in. Het gaat bij deze les echt om plezier hebben en tegelijkertijd werk je aan je contitie en lichaam. Deze les is prima voor beginners.

Fitplus

Dit is een groepsles speciaal voor dames die net begonnen zijn met sporten of herstellende zijn van een blessure. De les heeft een lichte choreografie op leuke muziek. Er word niet of nauwelijks gesprongen tijdens deze les. Het hele lichaam word getraind. Na deze les ga je fit en energiek weer naar huis!

HIIT

Dit is een groepsles voor als je op zoek bent naar een goede intervaltraining. Bij een intervaltraining combineer je een periode op een hoog en krachtig tempo met een rustige periode. De rustperiode is om ademhaling en hartslag tot rust te laten komen. Zo werkt je aan conditie, kracht en (spier)uithoudingsvermogen. Daarnaast is het ook nog eens flink tijdbesparend want deze les duurt maar 30 minuten. Deze les is prima voor beginners.

Pilates

Deze les is voor dames die echt sterker willen worden, maar zonder het gebruik van zware gewichten, moeilijke choreografie en snelle muziek. Pilates is dé core-training als basis voor alle trainingen, sporten, dans en yoga. Het is een groepsles vol met fysieke oefeningen die helpen bij het verbeteren van je houding, coördinatie, balans, kracht, flexibiliteit en ademhaling. Deze les is echt een aanrader als je rugklachten hebt. Deze les is prima voor beginners.

Steps

Dit is een les voor als je echt aan je conditie wilt werken in combinatie met een choreografie op de muziek. Er wordt gebruik gemaakt van een step. Dit is een in de hoogte verstelbaar bankje. Op het ritme van de muziek stap je het bankje op en af, of spring je er zelfs overheen. In het begin kan steppen best lastig zijn, vooral als je de passen nog niet kent, maar dit leer je heel snel. Zo verbeter je ook je coördinatie en balans. Deze les is prima voor beginners.

Yin Yoga

Deze les is juist voor jou als je even niet heel intensief wilt bewegen, maar juist de tijd wilt nemen voor je lichaam. Bij Yin yoga richt je vooral op het bindweefsel en de gewichten in het gebied waar je de rek voelt. Als je een zittend beroep hebt, is deze les echt een aanrader. Deze les is prima voor beginners.

Yoga

Yoga geeft veel fysieke voordelen. Een sterker lichaam, meer flexibiliteit, een betere balans en het kan ook een middel tegen bijvoorbeeld rug en nek klachten. Yoga heeft als doel het verbinden van lichaam en geest door middel van de ademhaling. Deze les is prima voor beginners.

Yoga Easy

Deze les is speciaal voor dames die graag willen kennismaken met yoga. Het is een wat rustigere stijl van yoga. Zo kan je op een prettige manier yoga leren en ondervinden wat jij prettig vind en wat bij je past. Deze les is prima voor beginners.

Yoga-Pilates

Deze les is voor jou als je de voordelen van zowel de pilates als yoga lessen wilt ervaren. In deze groepsles komen namelijk oefeningen en houdingen aanbod voor vanuit beide groepslessen. Deze les is prima voor beginners.

Zumba

Bij deze groepsles heb je cardio, dansen en plezier in 1 les! Zumba is een fitnessprogramma geïnspireerd op Latijns-Amerikaanse dansen, zoals salsa, merengue en reggaeton. Het is makkelijk te volgen, dus geen moeilijke choreografie en je hoeft niets te onthouden. Heerlijke muziek, en simpele pasjes zorgen ervoor dat het uur voorbijvliegt!

Bootycamp

Bootycamp is een intensieve les waarbij gebruik gemaakt word van verschillende hulpmiddelen, zoals gewichten, een step en een weerstandsband. Het is een ideale les om zowel uithoudingsvermogen als je spierkracht te verbeteren. Waar de klassieke bootcamp zich focust op het gehele lichaam, zal de bootycamp les zich vooral bezighouden met het trainen van de billen en benen.

Fatburner

De fatburner les bestaat uit een warming up, een high impact choreografie en spierversterkende oefeningen. Je traint het gehele lichaam en conditie en kracht worden hierbij in een snel tempo afgewisseld. Er worden altijd opties gegeven dus deze les is ook geschikt voor beginners.

Hatha Yoga

Hatha is een traditionele vorm van yoga en is toegankelijk voor iedereen. Er komen staande, zittende en liggende houdingen aan bod. De houdingen wisselen elkaar in een rustig tempo af en worden iets langer ‘vastgehouden’. Deze lessen kunnen rustig en meditatief zijn, maar zijn soms ook fysiek en uitdagend, met een sterke nadruk op het volgen van de ademhaling. De les eindigt met de ‘Savasana’ waarin we lichaam en geest volledig ontspannen.

Spinning

Spinning doe je op een spinningfiets. In deze les verbrandt je een hoop calorieën en word je snel fit.

Spinning is gebaseerd op wielrennen en bestaat uit een aantal beklimmingen en sprints. De docent doet alle basis fietsbewegingen voor, zoals staand fietsen en in het zadel zitten, het veranderen van handposities en snelheid verhogen of verminderen.

Na deze les voel jij je helemaal voldaan!

Ga naar het lesrooster!