Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Heb je vragen voor ons?

Misschien staat je vraag wel hieronder. Zo niet kan je ons altijd een mail sturen of vragen aan een van onze Vrouwfit medewerkers als je op de sportschool bent.

Het is als het hebben van je eigen personal trainer! Onze deskundige medewerker zal met jou je fitnessdoelen bespreken en je begeleiden bij het correct gebruiken van de fitnessapparatuur en het uitvoeren van oefeningen. Het beste van alles? Deze service is volledig gratis voor onze leden! Bovendien kunnen we tegelijkertijd een persoonlijk trainingsschema voor jou samenstellen.

Wil je een afspraak maken? Stuur een e-mail of bel jouw Vrouwfit locatie. Je kunt ook gewoon langskomen om een afspraak te maken. Houd er rekening mee dat afspraken voor fitnessbegeleiding op dezelfde dag of in groepen niet mogelijk zijn. Maar we staan altijd klaar om jou persoonlijk te begeleiden naar jouw fitnessdoelen!

Nee, Vrouwfit houdt in dat er alleen maar vrouwen sporten in de fitness en groepslessen en al het personeel van Vrouwfit zijn vrouwen. Maar mannen mogen wel binnen komen, maar zullen zeker niet nadrukkelijk aanwezig zijn in de ruimtes waar gesport wordt.

Wil je Vrouwfit uitproberen voordat je een abonnement afsluit? Dat kan zeker! We hebben geen gratis proefperiode, behalve bij tijdelijke acties, maar we hebben wel verschillende opties waarmee je bij ons kunt komen sporten zonder meteen een abonnement te hoeven afsluiten:

Optie 1: Dagpas; Je kunt een dagpas aanschaffen bij ons op locatie of online. Hiermee kun je zelf de datum en locatie kiezen en op je geselecteerde dag gebruikmaken van onze fitnessfaciliteiten of deelnemen aan onze leuke groepslessen.

Optie 2: 10-rittenkaart; Een 10-rittenkaart is beschikbaar voor aankoop bij ons op locatie of online. Deze kaart is 12 maanden geldig, dus je hebt voldoende tijd om de 10 sessies te gebruiken. Je kunt zelf bepalen welke locatie je wilt bezoeken en, net als leden met een abonnement, heb je toegang tot al onze faciliteiten.

Optie 3: Personal Training; Op bepaalde dagen en tijden biedt Vrouwfit personal training, ook voor niet-leden. Onze personal trainer kan je helpen bij het bereiken van je fitnessdoelen, en tijdens je training kun je haar alles vragen om je zelfverzekerd je sportroutine uit te voeren.

Optie 4: Maandkaart voor 55-plussers; Ben je 55 jaar of ouder? Dan kun je een senioren maandkaart aanschaffen. Met dit abonnement kun je op dinsdag en donderdag in de middag bij ons terecht om in alle rust te sporten. Je kunt deze maandkaart maandelijks opzeggen, dus je behoudt flexibiliteit in je keuze.

Nee, inschrijven bij Vrouwfit is helemaal gratis. Bekijk hier onze abonnementen.

De basis is hetzelfde: groepslessen, fitness en fitnessbegeleiding. Als je specifiek op zoek bent naar iets, kan je altijd even langskomen voor een rondleiding.

Dit is afhankelijk van het abonnement dat je afsluit. De algemene voorwaarden over de looptijd en het beëindigen van de abonnementen kan je hier lezen.

Ja, dit kan zeker. Zodra je lid word bij Vrouwfit ontvang jij een persoonlijke barcode (terug te vinden in je app). Met jouw persoonlijke barcode kan je bij elke Vrouwfit inchecken, fitnessen of groepslessen volgen.

Ja, Vrouwfit heeft hier 2 opties voor

  • Het all inclusive 6 maanden abonnement
  • 10-ritten kaart (is 1 jaar geldig)

Klik hier voor het overzicht van alle Vrouwfit abonnementen. 

Nee, het is wetenschappelijk bewezen dat je weer sneller in vorm bent als je fit je bevalling in gaat. Vrouwfit kan je begeleiden in wat je wel en niet moet doen op sportgebied en we bieden af en toe speciale zwangerschapslessen aan. Is de zwangerschap echt te zwaar, dan kan Vrouwfit ook je abonnement bevriezen. Met een geldige zwangerschapsverklaring en na overleg met de directie, tijdelijk worden stopgezet voor een periode van maximaal 8 weken na de bevalling.

Dit is helemaal afhankelijk van je blessure, ben je al bij een specialist geweest? En wat adviseert hij/zij? Al onze fitnessmedewerkers zijn gediplomeerd en kunnen een trainingsschema maken rekening houdend met de blessure. Is te blessure te ernstig, kan Vrouwfit je abonnement ook bevriezen tot dat je weer kan sporten. 

Als je gaat verhuizen buiten de stad Leiden en omstreken, alleen dan kan je je abonnement eerder stopzetten. Je moet dan naar Vrouwfit je verhuizingsbewijs e-mailen en erna aan de bar een opzegformulier invullen en ondertekenen, of het opzegformulier via e-mail sturen.

Met een welkomstmail kan je een Vrouwfit Club account aanmaken en gebruik maken van de Vrouwfit app. Deze app is belangrijk voor jou want je kan ermee inchecken bij binnenkomst, reserveren voor groepslessen en het laatste nieuws van Vrouwfit ermee volgen. In onze welkomstmail zit een knop toegevoegd waarmee je een wachtwoord aanmaakt zodat je kan inloggen op de app. De welkomstmail komt bij sommige mensen binnen in hun spambox. Maar het is mogelijk dat er een spelfout staat in je email waardoor die nog niet is binnengekomen. Wij kunnen de mail opnieuw naar je mailen

Het overzicht van al onze abonnementen zijn hier te vinden. 

Dit kan schriftelijk aan de balie bij Vrouwfit. Hiervoor moet je namelijk een opzegformulier invullen en ondertekenen. 

Bij uitschrijving is er altijd een opzegtermijn van 1 volledige maand. Bijvoorbeeld je schrijft je uit op 22 november 2019 dan is je maand opzeg termijn de hele maand december 2019 en ben je per 1 januari 2020 uitgeschreven. Vrouwfit stuurt je altijd een bevestiging e-mail hierover. 

Let wel op of je contract al verlopen is en je geen betaalachterstand hebt, anders mogen wij je niet uitschrijven. 

Is het voor jou niet mogelijk om te komen naar een Vrouwfit locatie, dan kan je ook online uitschrijven.

Op de betreffende locatie van Vrouwfit waar je iets verloren bent kan je aan één van onze medewerkers vragen/bellen of ze voor je bij de gevonden voorwerpen kunnen kijken of je spullen daar liggen. Gevonden voorwerpen dienen binnen 8 dagen te worden afgehaald.