Vrouwfit app & ledenaccount uitleg
Elk lid krijgt een welkomstmail. In deze e-mail staat een knop waarmee je een account aanmaakt. Heb je deze welkomstmail niet ontvangen, het kan in je spam folder beland zijn, en anders kan je ons mailen.
Hoe je een account aanmaakt en hoe je ledenaccount en de Vrouwfit app exact werkt vind je allemaal hieronder op deze pagina.
Hieronder alle informatie over:
- Hoe maak je een account aan?
- Hoe reserveer je voor een groepsles?
- Hoe annuleer je een reservering?
- Hoe check jij jezelf in op een Vrouwfit locatie?
- Waar vind je je persoonlijke gegevens?
- Waar vind je je financiële gegevens?
- Groepslessen inzien
- Nieuwsberichten ontvangen
- Navigeren
- Wisselen van locatie
Hoe maak je een account aan?
Stap 1
De welkomstmail
Je ontvangt na dat jij je hebt ingeschreven bij Vrouwfit een welkomstmail. Als jij je online hebt ingeschreven ontvang je deze direct, heb jij je aan de bar ingeschreven dan kan de welkomstmail ook 1-2 dagen later binnen komen.
De e-mail heeft als titel: ‘Welkom bij Vrouwfit‘. Deze e-mail kan mogelijk beland zijn in je spam. Helemaal onderaan de e-mail druk je op de knop ‘account aanmaken’.
Stap 2
Wachtwoord aanmaken
Via de knop wordt je omgeleid naar een nieuwe pagina. Het inlogscherm voor het ledenaccount. Hierop staat jouw correcte e-mail adres al automatisch ingevoerd. Je hoeft alleen nog maar een wachtwoord aan te maken.
Voer je zelfgekozen wachtwoord in en in de volgende balk opnieuw. Erna klik je op de knop ‘inlog aanmaken’.
Stap 3
Foto toevoegen
Je hebt nu een ledenaccount aangemaakt. Je bent beland op de home pagina van je ledenaccount. Hierop vind je al ons laatste nieuws en ons lesaanbod. Voeg een foto/selfie van jezelf toe door onder de nog lege foto cirkel op ‘bladeren’ te klikken. Zo kunnen groepsdocenten en fitnesstrainers jou goed herkennen in Vrouwfit. Ook alleen zij hebben inzicht op de foto’s, andere leden niet.
Stap 4
Download onze app
Als je nog niet op je mobiel zat is het nu een goed moment om deze erbij te pakken. Je kan nu namelijk onze app downloaden op je mobiel. Ga naar je app store op je telefoon en zoek naar ‘Vrouwfit’. Onze app zal verschijnen en download deze.
Stap 5
Login op de app
Nadat je onze app hebt geïnstalleerd op je mobiel kan je de app openen en kom je op het inlogscherm van de app. Vul hierin hetzelfde e-mailadres en wachtwoord van je ledenaccount. Let vooral goed op wel/geen hoofdletters. En klik vervolgens op inloggen. En je bent binnen in onze Vrouwfit app.





Hoe reserveer je voor een groepsles?
Stap 1
Reserveren met je ledenaccount
Ga op je ledenaccount en ga naar het rooster. Je krijgt een overzicht te zien van alle lessen die deze week worden gegeven. Je ziet de datum, tijd, naam, locatie en het aantal reserveringen per les. Als de locatie van je les niet klopt (het rooster geeft hooigracht aan terwijl jij op vijfmei wilt sporten) dan moet je eerst wisselen van locatie.
Klik op de les waar jij aan mee wilt doen.
Stap 2
Klik op inschrijven
Je krijgt meer info te zien over de bepaalde les die jij wilt volgen. Zo ook de docent, uitleg over de inhoud van de les en extra informatie over de locatie van de les.
Meestal word de les gewoon in de aerobiczaal gegeven. Maar soms word er bijvoorbeeld een buitenles van gemaakt. Hier zal je de exacte locatie zien staan.
Klik op de knop ‘inschrijven’. Als deze er niet staat wil dit betekenen dat de reservering van die les nog niet open is. Dit gaat 2 dagen van tevoren open.
Stap 1
Reserveren met de Vrouwfit app
Open de Vrouwfit app en ga naar het rooster. Je krijgt een overzicht te zien van alle lessen die deze week worden gegeven. Je ziet de datum, tijd, naam en locatie. Als de locatie van je les niet klopt (het rooster geeft hooigracht aan terwijl jij op vijfmei wilt sporten) dan moet je eerst wisselen van locatie.
Tik op reserveren bij de les waar jij aan mee wilt doen.
Stap 2
Klik op inschrijven
Je krijgt meer info te zien over de bepaalde les die jij wilt volgen. Zo ook uitleg over de inhoud van de les, het aantal reserveringen, extra informatie over de locatie van de les en de docent.
Meestal word de les gewoon in de aerobiczaal gegeven. Maar soms word er bijvoorbeeld een buitenles van gemaakt. Hier zal je de exacte locatie zien staan.
Klik op de knop ‘inschrijven’. Als deze er niet staat wil dit betekenen dat de reservering van die les nog niet open is. Dit gaat 2 dagen van tevoren open.




Hoe annuleer je een reservering?
Stap 1
Les annuleren met je ledenaccount
Ga op je ledenaccount en ga naar reserveringen. Je krijgt een overzicht te zien van al jouw reserveringen.
Klik op ‘bekijken’ bij de les die jij wilt annuleren.
Stap 2
Klik op reservering annuleren
Je krijgt meer info te zien over de bepaalde les die jij wilt annuleren. Onderaan zal een knop staan met ‘reservering annuleren’. Klik hierop en er word om een annuleringsreden gevraagd. Vul deze reden in en klik vervolgens weer op reservering annuleren.
Stap 1
Les annuleren via de Vrouwfit app
Open de Vrouwfit app en ga naar mijn reserveringen. Je krijgt een overzicht te zien van al jouw reserveringen.
Klik op ‘bekijk’ bij de les die jij wilt annuleren.
Stap 2
Klik op annuleer deze reservering
Je krijgt meer info te zien over de bepaalde les die jij wilt annuleren. Onderaan zal een knop staan met ‘annuleer deze reservering‘. Tik hierop en er word om een annuleringsreden gevraagd. Vul deze reden in en tik vervolgens weer op annuleer deze reservering.




Hoe check jij jezelf in op een Vrouwfit locatie?
Voor leden die geen smartphone hebben is er nog een andere mogelijk om in te checken. Je kan dan een Vrouwfit toegangspasje aanvragen. Deze pas kost €3,50. Voor het maken van deze pas heeft Vrouwfit een pasfoto/selfie van je nodig. Deze foto komt op de pas te staan. Je aanvraag en de foto kan mailen naar: aanvraag@vrouwfit.nl
Stap 1
Open de Vrouwfit app
Nog voor dat je tikt op de knop ‘app openen’, kan je tikken op het icoon ([|||]) dat linksbovenin de hoek staat. Hiermee open je direct je persoonlijke barcode.
Je hebt hiervoor dus ook geen wifi/mobiel internet nodig, via dit icoon opent die altijd je barcode om jezelf gemakkelijk te kunnen inchecken.

Stap 2
Houd barcode onder de scanner
Vervolgens houd je je mobiel horizontaal onder de scanner tot je een ‘piep’ geluid hoort. Zorg dat de helderheid hoog staat van je mobiel zodat die makkelijk kan scannen en je mobiel stil houd.
Op de tablet zie je vervolgens of je incheck gelukt is of niet. Heeft die het goedgekeurd kan je rustig doorlopen en gaan sporten. Geeft de tablet aan dat de incheck niet gelukt is, wacht dan op een van onze medewerkers, zij kunnen in de computer zien wat er mis is gegaan.

Waar vind je je persoonlijke gegevens?
Ledenaccount
Je kan op deze pagina je app beveiligen door een pincode in te stellen onder op je pagina. Maar je kan ook je eigen gegevens aanpassen; je naam, geboortedatum, adres en mobiele nummer. Dit kan je bijvoorbeeld doen na een verhuizing of een ingevoerde fout van Vrouwfit. Voor wijziging van je IBAN-nummer zou je Vrouwfit moeten e-mailen.

Vrouwfit app
Hier staan bijvoorbeeld ook jouw ledennummer die identiek is aan jouw account en handig is om te geven als je een vraag hebt, en dit vermeld in je e-mail zodat wij jou direct kunnen vinden in ons ledensysteem.
Helemaal onderaan zie je ook wel abonnement je bij ons hebt lopen, en de startdatum van het ingaan van jouw abonnement. Zo weet je precies hoe lang jij al bij ons lid bent.

Waar vind je je financiële gegevens?
Ledenaccount
Je vind hier de prijs, het factuurnummer en de datum waarop het factuur is aangemaakt. Erachter is te vinden of het factuur al betaal is of niet. Als jij dus een afschrijving ziet van Vrouwfit, maar je weet niet precies waar het bedrag vandaan komt kan je het via het factuurnummer makkelijk terug vinden.
Op deze pagina kan jij je eigen facturen op downloaden door op de Pdf-knop te drukken naast de betaling (het rode vierkantje). Je Krijgt dan je eigen factuur in te zien. Dit kan makkelijk zijn voor als jij bijvoorbeeld je sportabonnement ergens declareert en je zo aan je eigen facturen komt.
Natuurlijk kan je ons altijd e-mailen hierover als je er zelf niet helemaal uit komt of dat je ziet dat er iets niet klopt.

Vrouwfit app
Je vind hier de prijs, het factuurnummer en de datum waarop het factuur is aangemaakt. Erachter is te vinden of het factuur al betaal is of niet. Als jij dus een afschrijving ziet van Vrouwfit, maar je weet niet precies waar het bedrag vandaan komt kan je het via het factuurnummer makkelijk terug vinden.
Natuurlijk kan je ons altijd e-mailen hierover als je er zelf niet helemaal uit komt of dat je ziet dat er iets niet klopt.

Groepslessen inzien
Ledenaccount
Je komt dan op een nieuwe pagina en zie je al alle lessen staan van die groepsles waarvoor jij al kan reserveren. Het is vooral makkelijk om deze pagina eerst te bekijken als je nieuw bent bij Vrouwfit en je nog geen idee hebt welke groepslessen jij wilt volgen.

Vrouwfit app
Het is vooral makkelijk om deze pagina eerst te bekijken als je nieuw bent bij Vrouwfit en je nog geen idee hebt welke groepslessen jij wilt volgen.

Nieuws berichten ontvangen
Nieuwsberichten op de app
Dit zijn altijd berichten die voor alle leden beschikbaar zijn om te lezen, maar zullen hier ook maar tijdelijk in staan. Deze pagina ‘Nieuws’ opent zich altijd als eerste open al jij je app opent.
Rechtsbovenin staat ook een bel icoon, hiermee navigeer je direct door naar je berichtenbox.

Persoonlijke berichten op de app
Wat hier vooral in te lezen is kan bijvoorbeeld zijn: stel jij hebt gereserveerd voor een Bodyshape les, maar op de dag zelf word de docent ziek en er valt geen vervanging te vinden. Dan zal deze docent aan alle leden die reserveert hebben een bericht sturen dat de les komt te vervallen. Hiervan zou jij dan ook een extra e-mail over krijgen en een pop-up op je mobiel zodat wij zeker weten dat jij niet voor niets naar Vrouwfit komt maar dat je af weet van de annulering.

Navigeren
Ledenaccount
De bovenste balk op één rij het je alles staan, maar ook een wat kleiner menu rechtsbovenin als je met je muis op je naam daar gaat staan.

Vrouwfit app
Let dus op: dit niet de drie verticale streepjes waarmee jij je barcode opent op het startscherm van de app. Je moet echt de app geopend hebben.
In deze lijst staat ook ‘Documenten’. Hier staan documenten in voor jou die Vrouwfit medewerkers hier gezet hebben. Dit kan bijvoorbeeld je inschrijfformulier zijn als jij je schriftelijk hebt ingeschreven of je persoonlijke trainingsschema. Hier heb alleen jij zicht op, andere leden kunnen hier niet bij.

Wisselen van locatie
Ledenaccount
Stel jij wilt het rooster inzien van de andere locatie dan klik je hier op en kan je aanklikken van welke locatie jij de gegevens wilt inzien. Let er dus altijd goed op dat als jij een rooster bekijkt of een les reserveert dat je staat op de juiste locatie die jij wilt.

Vrouwfit app
Stel jij wilt het rooster inzien van de andere locatie tik dan degene aan van welke locatie jij de gegevens wilt inzien. Let er dus altijd goed op dat als jij een rooster bekijkt of een les reserveert dat je staat op de juiste locatie die jij wilt.
