Fitness

In de fitnessruimte kun je terecht voor cardiofitness en krachttraining. Fitnesstraining is individueel en je kunt trainen op het tijdstip dat jou het beste uitkomt. Als je dit wilt gaan doen, maak dan altijd eerst een afspraak. Ook als je al fitnesservaring hebt of een specifiek doel voor ogen hebt, raden wij je aan om een afspraak met ons te maken. Tijdens een afspraak word je persoonlijk begeleid en ontvang je trainingsschema op maat.

BBB

De BBB-les bestaat uit een warming up, een low impact choreografie (dat wil zeggen: zonder springen) en spierversterkende oefeningen voor de buik, benen en billen. Een prima les voor beginners en vrouwen die de ‘BBB-zone’ willen aanpakken.

BRN

Deze ultieme workout is voor de Body u Really Need. Een toegankelijke, effectieve en vooral motiverende groepsles waarbij je werkt aan alle facetten voor een fit, sterk en mooi lichaam. De workout waarmee je optimaal calorieën verbrandt en je hele lichaam in shape brengt! Cardio, spierverstevigende oefeningen én coretraining in één.

Een workout duurt 45 minuten en bestaat uit:

  • warming-up
  • cardio voor het trainen van je hart- en longconditie
  • core-training om je natuurlijke korset van buik-, rug- en heupspieren te versterken
  • spierversterkende oefeningen voor je benen, billen en bovenlichaam
  • cooling-down met stretchoefeningen

Bodyshape

De bodyshapeles bestaat uit een warming up, een low impact choreografie (dat wil zeggen: zonder springen) en spierversterkende oefeningen. Je traint het gehele lichaam. Een prima les voor beginners en vrouwen die helemaal ‘in shape’ willen komen of blijven.

Bootcamp

Bootcamp is een actieve les in de buitenlucht waarbij je in groepsverband zowel conditie als kracht traint. Onderdelen van deze training zijn o.a. hardlopen, interval training en oefeningen in de natuur waarbij we ons laten verrassen door attributen die we onderweg tegenkomen zoals bankjes, stoepranden, hekjes, grasvelden etc. Deze les is geschikt voor zowel beginners als gevorderden.

Circuittraining

In een kleine groep word je door een docent van Vrouwfit uitgedaagd door de SYNRGY360. Dit is een groot fitnessapparaat waarbij je vele oefeningen met een aantal mensen tegelijk kan doen. Met iedere oefening train je weer een nieuwe spiergroep. Dit is een les voor beginners en gevorderden

ClubJoy Battle

Deze effectieve les is geïnspireerd op bewegingen uit de Thai Chi, karate, boksen en vechtsporten uit het verre Oosten. Dynamische stoot- en trap-technieken afgewisseld met rustige bewegingen en ontspanningsoefeningen. Een aanrader voor iedereen die wil werken aan conditie, vetverbranding, coördinatie, rust en evenwicht.

ClubJoy Power

Powerfit is een les die bestaat uit spierverstevigende oefeningen met behulp van barbells (stangen met gewichten daaraan). Op ieder muzieknummer wordt een andere spiergroep aangepakt en binnen een uur heb je je hele lichaam getraind! De les is geschikt voor beginners en gevorderden.

Crossfit/core Training

Wil je een complete workout? Probeer dan eens onze nieuwe les crossfit/core Tijdens deze les krijg je in een hoog tempo conditie-en krachtoefeningen. Een les waarbij je je conditie in rap tempo kunt verbeteren en je vetverbranding verhoogd wordt.

Tijdens deze les wordt er gewerkt aan het versterken van de buik- en rugspieren. Geschikt voor beginners en gevorderden.

Do in yoga

Vrij te vertalen als; ‘stroming van energie’. Do-in wordt ook wel acu-yoga of meridiaan-yoga genoemd. Het is een bewegingsvorm gericht op het in balans brengen van de energie in de meridianen ook wel energiebanen genoemd. Door lichaamsoefeningen aan meridianen te koppelen, zoals Do-in doet, maak je verbinding tussen beweging en de eeuwenoude wijsheid uit de oosterse geneeswijzen. Met strekkingen, massages en ademoefeningen wek je energie op en breng je balans tussen de natuurkrachten yin en yang. Eventuele blokkades verminderen of verdwijnen wat je kan ervaren als hernieuwde flexibiliteit en kracht. Do-in is een van oorsprong uit China afkomstige (zelf)therapie (ca. 500 v. Chr.) en werd Tao Yin genoemd. De bewegingsleer bestaat uit traditionele oefeningen afkomstig uit het Boeddhisme, Shintoïsme en Taoïsme.

Fit Plus

Een ideale les voor wat meer op leeftijd of nog niet fitte mensen. Deze les is geschikt voor iedereen die onze andere lessen te zwaar of te inspannend vindt. In deze les wordt op verantwoorde wijze en op een niet te hoog tempo gewerkt aan spierversterking, conditie en souplesse. Deze les is geschikt voor ouderen of mensen die nog nooit/nauwelijks gesport hebben.

Pilates

Pilates is een les zonder danspasjes, maar vol met oefeningen. Alle Pilates oefeningen starten vanuit het opbouwen van kracht van je ‘powerhouse’ of centrum, dit is de buik, het bekken en de lage rug. De spieren die het dichtst bij het skelet liggen worden getraind. Pilates is geschikt voor beginners en gevorderden.

Powerwalk

Powerwalking is buiten lekker stevig door lopen. Met een gezellige groep loop je in de frisse buitenlucht een uur lang. Deze les is zowel voor gevorderden als voor beginners.

Spinning

Spinning is een effectief fietsprogramma op muziek. Deze les is voor zowel de beginnende als de gevorderde sporter een uitdaging. Werken aan je conditie en kracht in de benen staan hierbij centraal.

Steps

Deze les is niet voor niets weer helemaal ‘hot’! Want naast een half uur steppen (een simpele en afwisselende choreografie) worden er ook nog heel veel spierversterkende oefeningen gedaan. Een superles om af te vallen, aan je conditie te werken en je benen/billen/buik strakker te maken! Geschikt voor zowel beginners als gevorderen.

Stoelyoga

Een les geschikt voor iedereen, van alle leeftijden, waarbij de yoga oefeningen zittend, op of ondersteund door de stoel worden aangeboden. Door de stoelyoga ontwikkel je meer kracht, souplesse, balans, coördinatie en flexibiliteit. Daarnaast is er aandacht voor ontspanning en ademhalingstechnieken.

SuperShape

Een eenvoudige les bestaande uit een warming up van 20 minuten met hele simpele pasjes, 30 minuten spierversterkende oefeningen voor het hele lichaam en een heerlijke rustgevende cooldown/relaxation van 10 minuten. Deze les is zeer geschikt voor beginners, maar ook gevorderden zullen zich niet vervelen tijdens deze les!

Yin-Yoga

Bij yin yoga oefeningen blijf je een aantal minuten in een bepaalde houding met een aandachtsgebied. hiervoor worden er bepaalde spiergroepen gebruikt. het laat je lichaam op bepaalde momenten goed aanspannen en erna goed ontspannen.  deze les is voor beginners en gevorderden.

Yin-Yang Yoga

Een yin yang yogales richt zich op het versoepelen en versterken van bindweefsel en gewrichten. Het is een les waarin je zowel fysiek uitgedaagd wordt als geheel tot rust komt. Waar het bij andere yogavormen vaak draait om het actief aanspannen van spieren, is het bij yin yoga juist de bedoeling spieren zoveel mogelijk los te laten. Houdingen worden langer vastgehouden dan tijdens een reguliere yogales. Het yin gedeelte focust zich vooral op zittende en liggende houdingen. Het Yang gedeelte is iets actiever en bestaat vaak uit staande houdingen, waarbij gelet wordt op ademhaling, beweging en uitlijning.

Yoga

Bij deze vorm van yoga volgen verschillende houdingen elkaar in een rustig tempo op. Ademhaling en ontspanning zijn de belangrijkste elementen in deze les. Yoga is een heerlijke les voor zowel beginners als gevorderden.

Yoga – Pilates

Body en mind les met een combinatie van Yoga, Pilates en Thai chi. Workout waarbij je flexibiliteit en kracht opbouwt en je een gevoel krijgt van rust en kalmte. Gecontroleerde ademhaling, concentratie en een zorgvuldig gestructureerde series van stretches, bewegingen en houdingen op muziek creëren een holistische workout die het lichaam in een toestand van harmonie en balans brengt.

Zumba

De naam Zumba komt uit Colombia, waar het zoveel betekent als snel bewegen en lol hebben. Het is een trainingsprogramma geïnspireerd op Latijns-Amerikaanse dansen, zoals salsa, merengue en regaeton. Heerlijke muziek, en simpele pasjes zorgen ervoor dat het uur voorbij vliegt! Zumba is geschikt voor beginners en gevorderden.

Zwangerschapsyoga

Vrouwfit heeft zwangerschapsyoga in de vorm van een 8 weken durende cursus. Zonder al te zweverig te worden wordt je begeleidt in de oefeningen en technieken. Je partner wordt ook een keer uitgenodigd, zodat jullie samen goed voorbereidt de bevalling kunnen beleven. Omdat wij dit aanbieden als cursus is er een vaste groep deelneemsters. Dit is gezellig en voelt vertrouwd. De kosten voor deze cursus bedragen 119,95 euro en worden door de meeste zorgverzekeraars vergoed.

Zwanger & Shape

Tijdens deze les doen we onder professionele begeleiding verantwoorde oefening om in shape te blijven tijdens je zwangerschap. Omdat dit een doorlopende les is, kun je deze perfect combineren met of voorafgaand op de zwangerschapsyoga.

Back In Shape

Na je bevalling word je zorgvuldig begeleid in het oppakken van je sportieve leven.

Ga naar het lesrooster!